tisdag 5 maj 2009

Bygga nytt!

Jag skulle så gärna vilja bo i hus=)och ett äldre så klart men i staden jag bor i finns det inte många fina hus... så vill man ha får man väl antagligen bygga nytt och lyckas fånga den gamla charmen...





Det här är mitt favorit hus, ovan finns en bild på insidan. Här har dom lyckats att få det att kännas gammalt=)



Det här huset heter Carl Larsson och kommer från sävjöträhus! Vackert!


Det här huset kommer från fiskarheden villan och heter tranan. Helt okej... med rätt fönster dörrar, golv , lister så kan nog det här få den rätta känslan!


Det här huset hittade jag på hemnet, det är en nybyggdherrgård. Inte helt fel=)

2 kommentarer:

Titti underkalas-eken sa...

Ja fastän jag bor i min sekelskiftesdröm, kan jag ibland drömma mig bort i att det vore himla smaskigt att bo i ett nybyggt hus i gammal stil, för att slippa golvdrag och annat som liksom finns på minuslistan med gamla hus. hihi
Men sen hinner jag glömma golvdraget över sommaren, så hittils bor jag kvar ;)

Kram Titti

smam sa...

hade garna haft ett hus med gammal charm.