måndag 14 mars 2011

Sälja eller inte sälja?

Hur ska man göra? Vi funderar på att sälja lägenheten men har absolut inget nytt på gång, är det smart? Vi tänker måla och fixa till lite skavanker och ev göra om kök men sen, ska man bo och vänta eller sälja och söka nytt?
Vi har ju hittat en tomt vi vill ha men den är dyr!! Så svårt att veta när d handlar om så mkt pengar... Samtidigt så gillar jag ju våran lägenhet och den skulle funka nått år till för oss!!
Svårt... vi får fundera ett tag, under tiden så tar vi iallfall kontakt med bank och mäklare så får vi se... Mkt hänger på om mamma låter oss hyra sin lägenhet under siden så att man inte måste skynda in i nått nytt... då om vi får d så kör vi=)
Under tiden så får ni se en bild på kära syster vicci=)

7 kommentarer:

smäm sa...

Jag tror att det är helt rätt att sälja. Mina föräldrar ska sälja, Däns föräldrar ska sälja, Frida ska sälja och Flip ska sälja. It's a sign! ;)

bryne sa...

Va svårt! Inte alltid lätt att veta... var är tomten? är den där bakom?

Sara sa...

D är nog dags att sälja... vi har bokat möte med mäklare och bank... men nic har inget jobb än så vi får nog bara prata hypotetiska lån=)i väntan på jobb... D läskaiga med att sälja är att vi inte har ngn stans att ta vägen medans man letar... Finns ju inte mkt ute nu!
Tomten är den där bakom=) men den är dyr, nic tror att den är för dyr... vi får se vad banken säger=)

bryne sa...

aha, ok. ni kan kanske få hyra vårt hus om ni vill! :) i ljuva storvreta!!! ;)

Carolin sa...

Jag tror inte att er lägenhet kommer bli mindre värd den närmsta tiden, snarare tvärtom. Resecentrum är ju inte klart än...så jag tror inte det är ngn brådska med säljet, men vad vet jag? Kolla vad mäklaren tror. Om ni får ut mer av att fixa köket etc..då tar ju sånt tid oxå. Men kul att flytta till nytt!! Speciellt hus om det blir det. Det blir ju jättespännande!!! Annars kan ni ju alltid köpa ngt i norra årsta under tiden som vi;) som ni kan tjäna en kosing på..
Anyway...tänkte kolla om du fått ngt schema för nästa vecka?? Vi landar måndag, men jag tror att jag kommer behöva ett par dar pga jetlag (som du sa) och doktorsbesök..så jag kan jobba torsdag. Tror du det funkar?? Kramar!

Carolin sa...

Ok, tack för hjälpen!! Skönt att schemat såg bra ut. Ses snart! Kram

em sa...

Sälj inte! Vi får knappt vår såld... =(