fredag 25 maj 2007

Middag!





Idag kommer min man hem från tyskland. Inte bara positivt, han tar nämligen datorn ifrån mej, och mitt bloggande blir lidande. Igår kunde jag sitta i flera timmar utan att någon flåsar mej i nacken i dag får jag nöja mej med lite mellan tid=) Det är nog dags att köpa en till. En MacBook vit, då kan den nog till och med få ligga framme=) Ja, ja nog om det. Vi ska i alla fall ha middag hemma ikäll. En vanlig hederlig parmiddag. När jag är hemma tycker jag att det passar bäst med en enkel dukning. Jag får prova så många olika på jobbet så här vill jag låta porslinet, besticken och glasen få göra sitt.
Porslinet är franskt och kommer från cote table. Vackert!
Glasen (och karaff) är halvkristall med ett underbart mönser inristat. Från Lyngby glas
Linne servetter Himla
Den fina servettringen kommer från Villa Collection danskt=)
Besticken från East. Enkla, bra vardags bestick!
Linne duk Himla

Ha en bra pingst!

16 kommentarer:

Lily of the valley sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marie sa...

Jättefin dukning. Gillar ditt vackra porslin.

Ha en trevlig pingst.
Kram Marie

Lily of the valley sa...

Hej! Du har en underbar blogg med ljuvliga bilder. :)
Kram
Lily

Stina sa...

Otroligt fint! Kram Stina

Anonym sa...

Ohhh vad fina bilder jag blir avis på dej

Anonym sa...

fantastiskt fint hem!!!! å fina bilder!

Camillas Drömmar sa...

Va kul att du hittade in till mig så jag fick kika in hos dig, kul med nån i precis samma ålder:))
Vad jobbar du nånstans verkar ju helt underbart!?
Du hamnar på min lista;)
Hejsvejs Camilla

Marie sa...

Det är bara jag igen. Kudden som du undrade över är av märket Au Maison. Jag har köpt min i en liten affär i Jönköping, men har sett att den även finns på Fridas gård.

Trevlig lördagskväll.
Marie

LantlivsAnette sa...

Jättefin dukning..det porslinet skulle jag vilja ha..känner igen det där med datorn..Kram Anette

Anonym sa...

Vilken vacker dukning!..och ny banner har du oxå med jättevackra bilder! Trevlig pingst på dig oxå! :)

Anne sa...

Å så vakkert, nesten synd å legge mat på dette bordet...Fin blogg du har, skal nå kose meg videre tilbake i bloggen din. Hilsen fra Midt-Norge.

Joanna Hansén sa...

Hej, vilken fin blogg du har, och ett vackert hem. Ha en trevlig kväll!

MODERN COUNTRY sa...

Siden din er kjempenydelig, alt er bare så vakkert :)

Anna sa...

Vilken underbart fin dukting! Jättevackert porslin:)

:)Anna

Anonym sa...

Hej

vad fint du har o kul blogg vad heter butiken du arbetar i verkar vara fina saker ?

blir sjuk ju..hihi
vore kul att shoppa i uppsala

mvh
eva

Anonym sa...

Hejsan. Jag dök på din blogg av slump då jag satt och letade efter Lyngby kristallglasen med mönster. Jag har nämligen bara 5 from idag för att ett krashade! Men så hittade jag din fina dukning med dessa glas på google! Så jag undrar såklart vart du köpt dina? Jag kan inte hitta dem någonstans! Inte ens där jag köpte dem finns de längre. Är medveten om att de var ett par år sedan inlägget, men jag provar iaf...=)
Min mail är ida_cavallin@hotmail.com
om du skulle vilja svara skulle jag bli så tacksam, även om de inte blir de svar jag hoppas på...=)
MVH/Ida