tisdag 29 maj 2007

Plugg och Inredning!





Idag har jag suttit och pluggat hela dagen, kankse inte så roligt men det behövs ju det med. Jag läser lite på distans just nu för att höja upp mina betyg. Sen får vi se vart det leder. Till hösten ska jag läsa en kurs i inreding i stockholm. Får väl ta och dela med mig av det jag lär mig=) Ska bli kul i alla fall. Kanske får man lite nya ideer och lite nytt tänkande.


Idag tänkte jag visa lite mer bilder från mitt hem. Först valde jag en väggljusstake som jag tycker är väldigt fin. Den är lite rostig och glaset är lite trasigt men jag tycker bara att det bidrar till charmen. Jag tycker väldigt mycket om den och den gör sig bra till allt det vita här hemma. Den hänger bredvid fönstret som är på nästa bild.
Fönstret har en gammal öppninganordning, det var en av sakerna som gjorde att jag föll för lägenheten, det plus spegeldörrarna och golvet. Golvet som ni ser har vi lutat och vitsopat. Älskar att gå på det! Det har "ruff" känsla, ingen olja som gör att det blir lite lenare.
Krukorna som står i fönstret är från Villa Collection, fyllda med rosor. Ljusstaken är av betong nyinköpt på trolltyg. Stolen är gammal och omklädd med linne tyg. Gardinerna är vita linnegardiner.
Spegeln på nästa bild kommer från Nordal. Letade länge efter en spegel som går att ställa på golvet och dom passade in=) Urnan är också från Nordal.
Brickbordet på sista bilden är en favorit här hemma. Kommer från Miljögården och passar så bra in. Det ser gammalt och använt ut. Köpte lite mer saker ur den serien men det kommer på bild senare.
Hoppas att ni har haft en bra dag!
Vi hörs imorgon=)
Sara

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket uuunderbart hem du har! Hit kommer jag gärna tillbaka!

Anonym sa...

Helt underbart hem - lyckliga du! :)

Elzie sa...

Jättefint! Gillar när det syns att saker är använda. Lycka till med läsandet.
Kram Elzie

Spets och snor sa...

Tack för titten. magda min kompis har ett likadant brickbord! Superfint!

Marie sa...

Jättefint. Gillar särskilt dina gardiner och den gamla omklädda stolen.

Ha en trevlig kväll.
Kram Marie

På min gatan i stan sa...

Underbart vitt och fint!!!

/Martina :-)

LantlivsAnette sa...

Hoppsan vad fint det där var då...allt är så himla snyggt hos dig..brickbordet du har ..jag har en lång bricka med en gallerkant runt om i samma serie..den är fin.. faller också för detaljer som fönster och dörrar..Kram Anette

johanna sa...

Vilka underbara golv ni har..sååå fint.
jättefint slagbord du hittat.
ha en jättebra dag
kram