tisdag 3 juli 2007

Västergården och bakning!






Jag älskar deras keramik! Beställde efter lite till min samling idag! Skulle vilja ha hela serien. Ska sätta upp två hyllor i köket och sätta all västergården där. Får visa när det är klart=) Det är sånt som man bara måste visa, det passar bra in i ett lantkök och det ser hemtrevligt ut när det står framme!
Idag har jag varit duktig, trots strålande sol så var jag inne och bakade. Man borde utnyttja solen men idag när jag vaknade kännde jag för att baka. Det blev fem olika kakor. Kärleksmums,snickerskaka (supergod), nougatkaka, mormorsförlovningsringar och ckockladrutor=)Tänkte göra bullar också, det får bli en annan gång=) Sen kom min syster på besök och fikade lite. En mkt trevlig dag!

13 kommentarer:

Lottemor sa...

Er det hjerter på de hvite skålene?
Eg elsker hjerter...

Wow så du har bakt, ville likt å se alle kakene dine.

Ha en riktig god sommer.

Embla sa...

Så nydelig keramikk. Skjønner godt at du falt for fristelsen til å kjøpe litt mer av det. Jeg liker så godt ordet "fika". Vi har liksom ikke noe godt ord for det på norsk.

Bloggen din er virkelig flott. Masse inspirerende bilder. Snublet innom for første gang i dag, men kommer garantert tilbake.

Granne med Selma sa...

hej! Vilken underbar blogg du har och vilken fantastiskt vacker brud du var! Gillar också Kallholmen, Skulle gärna vilja ha något därifrån:-) Jag länkar gärna dig är det ok?
Mvh Sussie

Brunkullan sa...

mormors förlovningsringar? Vad är det...det låter smarrigt ialla fall:-D

Susanne

elin1976 sa...

Liker hvit keramikk. Disse var nydelige. Kan man få nok av dette? noooot:O)

Interiørhuset sa...

nydelig kjerramikk, Forstår godt at du ønsker alle=) Jeg må også få takke deg for koslig hilsen på min side. Jeg har linket deg også=)

Skrymslen och vrår sa...

Det bjuds på många inspirerande bilder på din blogg. Gillar inredningen i vardagsrummet och sia-kronan som visas i förra inlägget. Hoppas du får en fin dag!

Anonym sa...

Åh, vilka ursöta prylar!

Hem och Lycka sa...

Det låter ju superfint när du får upp alla Västergården på samma ställe, verkligen vackra..

n o r d i n g å r d e n sa...

Å ja, Västergården har jättemycket vacker keramik!! Mari.

♥Linda♥ sa...

Åhhh, så fint!!! Du har god smak du!!! Jag gillar oxå deras porslin men hittar dem sällan att köpa här i Jönköping... Så enkel men vacker...
Kul att se din samling, blir nog jättefin att ställa tillsammans precis som du sa.

Anonym sa...

åh! snickerskakor! du måste bjuda över mig snart :)

Anonym sa...

Åh vilka fina!